Pages - Menu
▼
poniedziałek, 30 marca 2020
Certyfikat dla Super Rodziców
Kochani Rodzice, razem z dziećmi, chciałabym Wam serdecznie podziękować, a jednocześnie pogratulować Waszej wytrwałości, pracy, chęci niesienia pomocy swoim dzieciom, wsparcia moich działań, cierpliwości i zrozumienia. Jestem niezmiernie szczęśliwa, że spotkałam na mojej drodze tak wspaniałych ludzi. Wasze zaangażowanie w pracę zdalną Waszych dzieci jest godne podziwu. Gratuluję i po stokroć dziękuję.
Pani Asia 💖
W marcu jak w garncu
Dziś poznamy znaczenie przysłowia "W marcu jak w garncu"
Teraz wyszukaj trudne wyrazy
A na koniec poćwicz matmę
MATZOO
piątek, 27 marca 2020
Krzyżówki matematyczne
Jak rozwiązać krzyżówkę matematyczną? Obejrzyj film http://youtu.be/iSCi-BQ8FVQ?hd=1 a potem do dzieła!!!
Math crossrword, an interactive worksheet by Princi
liveworksheets.com
liveworksheets.com
Math crossrword, an interactive worksheet by Princi
liveworksheets.com
liveworksheets.com
Math crossrword, an interactive worksheet by Princi
liveworksheets.com
liveworksheets.com
Math crossrword, an interactive worksheet by Princi
liveworksheets.com
liveworksheets.com
środa, 25 marca 2020
wtorek, 24 marca 2020
Eksperymenty i doświadczenia w domu
Pamiętajcie! Nie eksperymentujemy sami i bez wiedzy dorosłych. Zawsze zapytajcie o zgodę rodziców, obejrzyjcie razem film i wykonajcie doświadczenie pod okiem dorosłego.
Te zadania nie są obowiązkowe, ale możecie je wykonywać w wolnych chwilach.
Na stronie Centrum Nauki Kopernik możecie znaleźć ciekawe eksperymenty i doświadczenia. Każdego dnia pojawiają się nowe.
Poza tym jest taka strona http://www.totylkofizyka.pl/ na której pewna mała dziewczynka razem ze swoim tatą pokazują mnóstwo ciekawostek i doświadczeń. Tata Ani tłumaczy dlaczego i w jaki sposób zaszło dane zjawisko.
Jest też aplikacja wykorzystująca proste zasady fizyki, w której musimy konstruować różne rzeczy. W aplikacji w ustawieniach zmieniamy język na polski i można wyłączyć internet żeby nie pokazywały się nam reklamy.
Te zadania nie są obowiązkowe, ale możecie je wykonywać w wolnych chwilach.
Na stronie Centrum Nauki Kopernik możecie znaleźć ciekawe eksperymenty i doświadczenia. Każdego dnia pojawiają się nowe.
Poza tym jest taka strona http://www.totylkofizyka.pl/ na której pewna mała dziewczynka razem ze swoim tatą pokazują mnóstwo ciekawostek i doświadczeń. Tata Ani tłumaczy dlaczego i w jaki sposób zaszło dane zjawisko.
Swoich sił możecie również spróbować odwiedzając stronę: Little Alchemy. Na stronie możemy tworzyć z różnych elementów kolejne, np. z wody i powietrza powstanie deszcz, z ziemi i ognia powstanie lawa itd. Spróbujcie stworzyć kolejne nowe elementy.
Jest też aplikacja wykorzystująca proste zasady fizyki, w której musimy konstruować różne rzeczy. W aplikacji w ustawieniach zmieniamy język na polski i można wyłączyć internet żeby nie pokazywały się nam reklamy.
poniedziałek, 23 marca 2020
Gry i zabawy logiczne
Kochani, oto materiały które pojawiły się na webinarze Kindloteki i dotyczą łamigłówek matematycznych. Jest to tyko propozycja dla tych, którzy mogą korzystać z tabletu, smartfonu lub komputera. Wszystkie te strony działają na tabletach - sprawdziłam to :)
Szacowanie to ważna umiejętność matematyczna w życiu każdego człowieka. Szacujemy mniej więcej ile zostało nam czasu do wyjścia i co jeszcze w tym czasie możemy zrobić, szacujemy odległość dzielącą nas od innego pojazdu, szacujemy na co będziemy mniej więcej wydać oszczędności, jeśli będziemy zbierali po 5 zł przez około 10 miesięcy. Już teraz tę umiejętność możemy poćwiczyć szacując liczbę owiec na łące.
Szacowanie to ważna umiejętność matematyczna w życiu każdego człowieka. Szacujemy mniej więcej ile zostało nam czasu do wyjścia i co jeszcze w tym czasie możemy zrobić, szacujemy odległość dzielącą nas od innego pojazdu, szacujemy na co będziemy mniej więcej wydać oszczędności, jeśli będziemy zbierali po 5 zł przez około 10 miesięcy. Już teraz tę umiejętność możemy poćwiczyć szacując liczbę owiec na łące.
Łamigłówki zapałczane:
Aplikacja na tablet lub smartfon:
Trenowanie orientacji przestrzennej:
Zabawy z tangramem - również uczy orientacji przestrzennej i dostrzegania różnic, zależności.
niedziela, 22 marca 2020
Nareszcie wiosna!!!
Dziś pierwsza lekcja lekcja przyrody dotycząca pierwszych oznak wiosny i pierwszych wiosennych kwiatów. Dzięki tej lekcji będziesz umiał opowiedzieć jak przyroda budzi się do życia, nazwać podstawowe kwiaty wiosenne i wymienić pierwsze oznaki wiosny.
Po wykonaniu wszystkich zadań, wróć tutaj i wykonaj kolejne. Zadanie możesz rozłożyć na dwa dni. Wyniki pracy możesz przesłać mailem apanaski@gmail.com lub w komunikatorze WA.
Wiem, że niektórzy mieli problem z odtworzeniem filmiku ze slajdu 11 w powyższej lekcji. Spróbujcie go obejrzeć tu, jeśli nie działa w prezentacji. https://www.youtube.com/watch?v=RnZ74JYh4sM&feature=emb_err_watch_on_yt
Załóż kalendarz pogody. Sprawdzimy, czy powiedzenie "W marcu jak w garncu" jest prawdziwe.
Jak może wyglądać kalendarz? Możesz na kartce narysować ikonki z wszystkimi możliwymi stanami pogody. Np. tak:
Narysuj je kilka razy i powycinaj. Schowaj do koperty. Będziesz z nich korzystać każdego dnia.
Na dużej kartce zrób tabelkę i każdego dnia przyklejaj lub rysuj jaka jest pogoda. Bardzo ważne jest sprawdzanie temperatury w dzień i wieczorem. Wybierz stałą godzinę, o której będziesz odczytywać temperaturę na termometrze.
Poćwicz odczytywanie temperatury. Pomogą Ci również zadania w matematycznych kartach pracy na stronie 19.
A teraz czas na wiosenną pracę plastyczną.
Obejrzyj instrukcję wykonania tulipanów
Miłej pracy :) Jestem strasznie ciekawa jak Wam wyjdą Wasze tulipany! :)
Po wykonaniu wszystkich zadań, wróć tutaj i wykonaj kolejne. Zadanie możesz rozłożyć na dwa dni. Wyniki pracy możesz przesłać mailem apanaski@gmail.com lub w komunikatorze WA.
Wiem, że niektórzy mieli problem z odtworzeniem filmiku ze slajdu 11 w powyższej lekcji. Spróbujcie go obejrzeć tu, jeśli nie działa w prezentacji. https://www.youtube.com/watch?v=RnZ74JYh4sM&feature=emb_err_watch_on_yt
Załóż kalendarz pogody. Sprawdzimy, czy powiedzenie "W marcu jak w garncu" jest prawdziwe.
Jak może wyglądać kalendarz? Możesz na kartce narysować ikonki z wszystkimi możliwymi stanami pogody. Np. tak:
Narysuj je kilka razy i powycinaj. Schowaj do koperty. Będziesz z nich korzystać każdego dnia.
Na dużej kartce zrób tabelkę i każdego dnia przyklejaj lub rysuj jaka jest pogoda. Bardzo ważne jest sprawdzanie temperatury w dzień i wieczorem. Wybierz stałą godzinę, o której będziesz odczytywać temperaturę na termometrze.
Poćwicz odczytywanie temperatury. Pomogą Ci również zadania w matematycznych kartach pracy na stronie 19.
A teraz czas na wiosenną pracę plastyczną.
Obejrzyj instrukcję wykonania tulipanów
Miłej pracy :) Jestem strasznie ciekawa jak Wam wyjdą Wasze tulipany! :)
Artysta miesiąca
Kochani, obejrzyjcie kolejne slajdy prezentacji, a potem wykonajcie umieszczone w niej zadanie. Pod prezentacją jest zadanie dodatkowe.
A teraz zadanie dodatkowe!
Opisz swój obraz w czterech zdaniach:
Mój obraz przedstawia...
Do wykonania użyłem/łam...
Kolory jakie wykorzystałem to:....
W ostatnim zdaniu napisz co sądzisz o swoim dziele.
Tu jest cała prezentacja, którą można przewijać strzałeczkami.
piątek, 20 marca 2020
WF w domu
Dziś kilka propozycji ćwiczeń gimnastycznych dla Was! Dbajcie o kondycję, bo wiem, że w ostatnim czasie ruszacie się trochę mniej niż zwykle. Ruch to zdrowie. Ruch to endorfiny, które pomagają naszemu ciału zachować dobrą kondycję, świeżość umysłu i dobre samopoczucie. No to do dzieła!!!
A na koniec mały fitness! :)
Mierzymy!
Pamiętacie jak mierzyliśmy różne przedmioty przy pomocy kolorowych pasków? Swietnie, to dziś mam dla Was podobne zadanie. Będziesz potrzebował miarki. Zapytaj o nią rodziców. Może to być:
miarka krawiecka:
miara budowlana
lub po prostu długa linijka
Uwaga, teraz przygotuj kartkę papieru! Na niej zapiszesz wyniki pomiarów. Zdjęcie karty prześlij mailem lub na komunikatorze.
Znajdź w domu przedmioty, które mają długość: 14cm, 20cm, 36cm, 50cm i 100cm.
Stwórz kartę pracy, na której zapiszesz lub narysujesz wyniki Twojej pracy.
Potem wykonaj w ćwiczeniach matematycznych zadanie 1 i 2 na stronie 33. Powodzenia!
miarka krawiecka:
miarka wysuwana
miara budowlana
lub po prostu długa linijka
Uwaga, teraz przygotuj kartkę papieru! Na niej zapiszesz wyniki pomiarów. Zdjęcie karty prześlij mailem lub na komunikatorze.
Znajdź w domu przedmioty, które mają długość: 14cm, 20cm, 36cm, 50cm i 100cm.
Stwórz kartę pracy, na której zapiszesz lub narysujesz wyniki Twojej pracy.
Potem wykonaj w ćwiczeniach matematycznych zadanie 1 i 2 na stronie 33. Powodzenia!
Wszystko, co chciałbyś wiedzieć o wirusie, a boisz się zapytać.
Kochani, wiem, że niejeden z Was zastanawia się, po co to całe siedzenie w domu. Przecież jestem zdrowy/a i nie musze leżeć w łóżku. Tak, ale....
Chciałabym żebyście uważnie obejrzeli film, który jest po niżej. W bardzo prosty sposób tłumaczy dlaczego objęci jesteśmy kwarantanną i co to takiego ten koronawirus.
Chciałabym żebyście uważnie obejrzeli film, który jest po niżej. W bardzo prosty sposób tłumaczy dlaczego objęci jesteśmy kwarantanną i co to takiego ten koronawirus.
Jeżeli masz w domu drukarkę, poproś rodziców aby wydrukowali dla Ciebie i Twojego rodzeństwa tę książeczkę. Jeśli nie masz drukarki, po prosty wyświetl ją i przeczytaj.
Możesz na koniec posłuchać piosenki a nawet ją zaśpiewać.
czwartek, 19 marca 2020
Wszystko o robotach
Dziś garść propozycji zabaw z robotami. Najpierw przygotuj rolkę po papierze toaletowym. Teraz na kartce papieru narysuj części robota. Mogą one wyglądać mniej więcej tak:
Teraz wytnij odpowiednie części i przyklej do rolki. W ten sposób powstanie robot. Wymyśl mu imię. Pamiętasz film Wally? Wally nie chciał być sam. Znalazł przyjaciółkę Evę. Zrób przyjaciela dla swojego robota. A może stworzysz dla nich jakiś świat. Wykorzystaj do tego swoje zabawki. Ułóż jakąś niezwykła historyjkę a potem zaproś rodziców na przedstawienie.
Teraz trochę matematyki z robotami: poćwicz rachunek pamięciowy w zakresie 20. Staraj się liczyć w pamięci, ale jeśli potrzebujesz jeszcze palców, to nic nie szkodzi.
Poćwiczmy też orientację przestrzenną. Którego stworka złapie robot?
Jeśli byłeś dziś na webinarze Kindloteki, to widziałeś następująca grę logiczną. Mały robocik musi uratować swojego przyjaciela robota i pozbierać różnego rodzaju przedmioty rozsiane po muzeum.
Miłego główkowania!!!
Teraz wytnij odpowiednie części i przyklej do rolki. W ten sposób powstanie robot. Wymyśl mu imię. Pamiętasz film Wally? Wally nie chciał być sam. Znalazł przyjaciółkę Evę. Zrób przyjaciela dla swojego robota. A może stworzysz dla nich jakiś świat. Wykorzystaj do tego swoje zabawki. Ułóż jakąś niezwykła historyjkę a potem zaproś rodziców na przedstawienie.
Możesz też wykonać robota z różnych dziwnych części. Mój wykonałam z części starego komputera. Do łączenia elementów wykorzystałam klej na ciepło, ale jeśli go nie masz to możesz wykorzystać inny klej lub gumki, sznurki itd.
Poćwiczmy też orientację przestrzenną. Którego stworka złapie robot?
Miłego główkowania!!!
Jeśli masz w domu koraliki do prasowania, możesz zrobić teaki oto roboty. Pomysł znalazłam na jednej ze stron https://picklebums.com/designing-robots-a-simple-steam-activity/
Możesz też wykonać takie roboty do zabawy:
Pomysł pochodzi ze strony https://picklebums.com/designing-robots-a-simple-steam-activity/
Jeśli masz drukarkę, to możesz wydrukować podwójnie obrazki z tego linku https://brainpowerboy.com/wp-content/uploads/printable-games-for-kids-robot-memory-game-.pdf powycinać i zagrać w memory.
Zdjęcie pochodzi ze strony https://brainpowerboy.com/printable-games-for-kids-robot-matching-game/
Mam jeszcze dla Was dwie aplikacje, które za zgodą rodziców możesz zainstalować na tablecie lub smartfonie
Mam jeszcze dla Was dwie aplikacje, które za zgodą rodziców możesz zainstalować na tablecie lub smartfonie
W tej aplikacji możesz ustawić sobie język polski! I wybrać robocika chłopca lub dziewczynkę.
wtorek, 17 marca 2020
Zabawa z kolorami
Dziś pobawimy się kolorami.
Najpierw zerknijcie na projekt stworzony w Scratchu, w którym możecie się przekonać jak komputer miesza kolory R - red (czerwony), G - green (zielony) i B - blue (niebieski)
https://scratch.mit.edu/projects/167587512/fullscreen/
Jeśli macie w domu drukarkę, po narysowaniu kliknijcie przycisk Drukuj i możecie w ten sposób wydrukować pustą kratownicę ze współrzędnymi i wręczyć to komuś dorosłemu, aby zamalował i wtedy sprawdzicie, czy wasze obrazki są takie same. Możesz np. zrobić niespodziankę swoim rodzicom i zakodować dla nich uśmiech lub serduszko albo kwiatek dla mamy. Możesz też stworzyć zadanie dla swojego młodszego brata lub siostry a nawet dla mnie i możesz tę zagadkę wysłać mi mailem apanaski@gmail.com
A teraz kalejdoskop. Pamiętacie naszą zabawę z symetrią? Możecie stworzyć własne, kolorowe obrazki na stronie http://weavesilk.com/
A teraz zadanie plastyczno techniczne. Przygotujcie kartkę z bloku technicznego. Narysujcie na niej koło i pomalujcie na dwa podstawowe kolory. Pamiętacie barwy podstawowe? Czerwony, żółty i niebieski - tych używał Mondrian do tworzenia swoich obrazów.
Przygotujcie też robot kuchenny, ale nie włączajcie go sami!
Pomyślcie z rodzicami, w jaki sposób można przymocować koło do widełek robota - zróbcie to zanim włączycie robot do prądu!!!
Kiedy włączycie robot, koło zacznie się kręcić i wtedy możecie zauważyć.... No właśnie, co? Napiszcie w komentarzu lub mailowo albo na czacie na WA.
A teraz matematyczna zabawa z kolorami!
Możesz to zadanie wydrukować albo zapisać rozwiązanie na kartce. A może samodzielnie lub z rodzicami stworzycie takie zagadki?
Czekam na propozycje :)
Najpierw zerknijcie na projekt stworzony w Scratchu, w którym możecie się przekonać jak komputer miesza kolory R - red (czerwony), G - green (zielony) i B - blue (niebieski)
https://scratch.mit.edu/projects/167587512/fullscreen/
Teraz możecie stworzyć swój własny obrazek w generatorze obrazków.
Najpierw wymyślcie, co chcielibyście narysować. Potem zapełnijcie pola odpowiednimi kolorami.
Jeśli macie w domu drukarkę, po narysowaniu kliknijcie przycisk Drukuj i możecie w ten sposób wydrukować pustą kratownicę ze współrzędnymi i wręczyć to komuś dorosłemu, aby zamalował i wtedy sprawdzicie, czy wasze obrazki są takie same. Możesz np. zrobić niespodziankę swoim rodzicom i zakodować dla nich uśmiech lub serduszko albo kwiatek dla mamy. Możesz też stworzyć zadanie dla swojego młodszego brata lub siostry a nawet dla mnie i możesz tę zagadkę wysłać mi mailem apanaski@gmail.com
A teraz kalejdoskop. Pamiętacie naszą zabawę z symetrią? Możecie stworzyć własne, kolorowe obrazki na stronie http://weavesilk.com/
A teraz zadanie plastyczno techniczne. Przygotujcie kartkę z bloku technicznego. Narysujcie na niej koło i pomalujcie na dwa podstawowe kolory. Pamiętacie barwy podstawowe? Czerwony, żółty i niebieski - tych używał Mondrian do tworzenia swoich obrazów.
Przygotujcie też robot kuchenny, ale nie włączajcie go sami!
Pomyślcie z rodzicami, w jaki sposób można przymocować koło do widełek robota - zróbcie to zanim włączycie robot do prądu!!!
Kiedy włączycie robot, koło zacznie się kręcić i wtedy możecie zauważyć.... No właśnie, co? Napiszcie w komentarzu lub mailowo albo na czacie na WA.
A teraz matematyczna zabawa z kolorami!
Możesz to zadanie wydrukować albo zapisać rozwiązanie na kartce. A może samodzielnie lub z rodzicami stworzycie takie zagadki?
Czekam na propozycje :)

















































