środa, 7 października 2020

 Zanim uczeń opanuje pamięciowo tabliczkę mnożenia, musi poznać istotę mnożenia. Najpierw uczymy się dodawać, potem podwajamy liczby, liczymy co 2, co 3, 4 itd. Bardzo długo działamy na konkretach tworząc grupy a w nich umieszczamy jednakową liczbę elementów. Dodajemy je a potem zamieniamy na mnożenie. Dopiero kiedy uczeń będzie umiał zamienić działanie typu 2+2+2+2+2 na 5x2 i odwrotnie, możemy przystąpić do nauki tabliczki mnożenia. 

Dodatkowe ćwiczenia mogą polegać na tworzeniu szeregów lub rzędów w których umieszczone są elementy np. dwa rzędy po 4 elementy to 2x4. Naprzemienne stosowanie tego typu zabiegów pozwala ugruntować istotę mnożenia. I tak właśnie sobie działamy. 




















0 komentarze:

Prześlij komentarz

Nasz blog

Nasz blog

O nas

Blog drugoklasistów ze Szkoły Podstawowej im. Piastów Śląskich w Chrząstawie Wielkiej

ClassDojo

GoNoodle

GoNoodle
Tańcz razem z nami!

Popularne posty